Фахівець з рятувальних шлюпок, рятувальних плотів та чергових шлюпок,що не є швидкісними черговими шлюпками (VI / 2 п. 1, A-VI / 2 п. П. 1-4)

рятувальний пліт
  • Students: 18
  • Duration: 32 hours

Фахівець з рятувальних шлюпок, рятувальних плотів та чергових шлюпок,що не є швидкісними черговими шлюпками

Мета курсу: надати фахівцям зі стажем роботи на судах, що не виконували раніше обов’язків, пов’язаних з рятувальними засобами, необхідні для цього навички.

Завдання курсу: зводяться до підготовки суднових фахівців до того, щоб виконувати обов’язки, покладені на командирів рятувальних шлюпок, плотів, чергових шлюпок, що не відносяться до швидкохідних. Для цього їм потрібно:

  • оволодіти навичками організації використання суднових рятувальних засобів;
  • чітко уявляти свої завдання, обов’язки і відповідальність у забезпеченні безпеки життєдіяльності в аварійних ситуаціях на море;
  • навчитися керувати судновими рятувальними засобами як в тренувальному режимі, так і в експлуатаційному.

Структура курсу складена з двох частин: теоретичної та практичної.

На теоретичних заняттях фахівцям з судновим рятувальних засобів належить ознайомитися з:

  • завданнями, обов’язками та відповідальністю в рамках своєї компетенції;
  • порядком дій і обов’язками в разі шлюпочної тривоги;
  • заходами безпеки, пов’язаними з експлуатацією суднових рятувальних засобів;
  • конструкцією і спорядженням рятувальних плотів, шлюпок і обмеженнями їх оснащення при виконанні операцій;
  • процедурою технічного обслуговування;
  • принципами виживання;
  • міжнародними рятувальними сигналами;
  • порядком дій під час рятування людей з шлюпок і плотів з використанням вертольота.

Практична частина занять покликана дати навички:

  • командування. Вони відносяться до всіх аспектів використання судових рятувальних засобів: підготовці до спуску на воду, посадці людей, спуску на воду і підйому на борт шлюпок і плотів, в тому числі, при значному хвилюванні на море, відходити від судна, підходу до борту і під талі , розподілу води і їжі;
  • виконання першочергових дій, які зводять загрозу для виживання до мінімуму, коли покидается судно;
  • запуску і експлуатації двигунів суднових рятувальних засобів, що забезпечують виконання маневрування;
  • керівництва діями, що забезпечують виживання, з урахуванням складних умов і обставин;
  • користування засобами зв’язку, включаючи аварійні (радіоапаратурою – супутниковими АРБ, пошуково-рятувальними транспондерами; піротехнічними сигналами лиха);
  • надання першої медичної допомоги потерпілим.